FOLLOW l DASHBOARD
Introduction♥

Hello candies, welcome to my fanfic. I am Nadhirah from the Candy Meow. Please do respect me, my blog and my works. Do not ever plagarize my works and please do not use any harsh words towards me. Don't be a loser who don't have a life to spare. Have a good life and proud to be the Original you. Thank you for visiting and please do enjoy your stay here.


Older Post♥ | Newer Post♥

Candy Novel Meow.
When my imagination begins...
Biography♥
Know this Candy maker♥

This young writer named as Nurul Nadhirah Amalina. Her age is sixteen and was born on June 25 1995. She lives in Malaysia and currently studies at SMK Bandar Baru Bangi. She is a die hard fan of Pink, Blue, Green, White, Black and purple. She loves to draw Anime cartoons, doodlings, read comics, eating chocolates and plays with cats. She is currently hates copycats, haters, people with pirates hearts and slanderers. She also a Taekwondo student and sometimes she practices her skills alone. She has created some stories 2 years ago and wrote it down in a simple book. She copied her works and paste it in this lovely blog just to share her imaginations with you. Please don not plagarize her works and respect her as a writer.




Love is a nature, and nobody can avoid LOVE♥

Tuesday, December 20, 2011 | 2:02 PM | 0 comments



Lee Junho berjanji dengan sepenuh hatinya sambil memegang tanganku. Aku gembira kerana dapat dicintai oleh lelaki yang baik sepertinya.

. . . . .

Jo Kwon : Eh Mia, Lamanya awak pergi. Awak pergi mana?

Mia : Hehehhe.

Naeyang : Elehh, tersenyum pulak. Cerita laa.

Mia : Saya dah.. Saya dah couple ! hehehe.

Jo Minwoo : Apa?! Dengan Lee Junho tu? Serius ke?

Mia : Yela. Tadi saya terima untuk jadi girlfriend dia. Hehehe.

Naeyang : Wahhh, untunglah. Awak dah berpunya la Mia. Nanti awak tak dapat la nak hang out dengan kitorang lagi, Hmm.

Mia : Hahaha. Tak mungkin saya lupa korang. Mesti saya akan tetap dengan korang okay. Jangan risau.

Jo Minwoo : Hmm, yela tu. Dah lah. Jom masuk kelas.

Jo Kwon : Apehal pula ko ni Minwoo? Jeles? Hhaahha. Kesian.

Jo Minwoo : Kepala otak kau berjambul. Aku nak belajar la sengal. Jom la cepat.

. . . . .

Aku telah menjalinkan hubungan cinta bersama Lee Junho selama sebulan. Semuanya berjalan dengan lancar. Jika Kim Nara cuba membuli aku, Lee pasti akan datang untuk membantu. Aku juga sangat bahagia. Mama dan Papa juga merestui hubungan kami.

Suatu hari, sewaktu aku di rumah belajar bahasa Korea bersama Naeyang, Lee Junho menelefon aku.

Naeyang : Okay Mia. Apa maksud Saranghae? Hehehe.

Mia : Hmm, Saya sayang awak?

Naeyang : Yeayy, betul ! heheheh. Okay, awak tukarkan ayat ini. Naeyang, dangsin-eun naul chinhan hago nan noeol saranghae. Hehehe.

Mia : Alaa, panjang sangat la. Okay, saya cuba ye. Emm..

Truut truut..

Mia : Eh, phone saya bunyi lah. Kejap ya. Annyeonghaseyo?

Lee Junho : Ohh, Hai Mia. Lee Junho ni.

Mia : Ohh, Lee. Ada apa?

Lee Junho : Emm, saya nak jumpa awak esok lepas sekolah. Saya nak ajak awak tengok wayang. Boleh?

Mia : Err, boleh. Nanti kita jumpa ya?

Lee Junho : Yeke? Gamsahabnida Mia.

Mia : Cheonman-eyo. Jumpa esok. Bye.

Naeyang : Kenapa? Lee Junho call ke?

Mia : Hehehe, ya. Dia ajak saya tengok wayang esok.

Naeyang : Yeke? Wahhh, tak sangka. Untungnya awak Mia. Seronok saya dengar. Tapi, awak kene jaga diri ya? Nanti bawa baju sejuk sekali.

Mia : Hehehe. Ya, gamsahabnida. Saya akan ingat nasihat awak. Hah, saya sambung ya. Maksud ayat tu, emm.. Naeyang, awak lah sahabat saya dan saya sayang awak. Hehehe. Betul?

Naeyang : Hahaha Ya !! Betul tuu. Yeayyy. Seterusnya..

. . . . .

Jo Minwoo : Apa?!! Awak nak date dengan mamat tu petang ni?

Mia : Ya, seronok kan? Hehehe.

Jo Minwoo : Kepala hangguk awak. Awak tau tak, dia tu playboy tak guna. Suka mainkan pompuan. Janganlah pergi Mia. Takut apa-apa terjadi nanti.

Mia : Apa awak ni. Dia boyfriend saya. Saya yakin dia baik dan jujur dengan saya. Saya akan date dengan dia harini.

Naeyang : Yela Minwoo. Mana awak tau dia jahat? Kat sekolah ni, dia tak pernah ada rekod macam tu pun. Saya pun yakin dia baik.

Jo Kwon : Ha'ah kau ni. Kolot betul otak kau. Logik la sikit. Kalau jeles, cakap la.

Jo Minwoo : Woi !! Kau jaga sikit mulut kau eh. Aku takde masa nak jeles lah ! Aku tak percaya dengan dia. Mia, awak kene percayakan saya.

Mia : ... Maafkan saya Minwoo, tapi.. Sampai hati awak nak hancurkan kebahagiaan saya. Lee Junho ni adalah lelaki yang dihantar oleh Tuhan dan Maysha untuk saya ! Sepatutnya awak sebagai sahabat saya, awak akan sokong dan gembira untuk saya. Saya kecewa dengan awak !

Aku terus berlari keluar dari kelas. Aku kecewa dengan Minwoo. Dia cemburu dengan apa yang aku ada. Aku tak sangka ini lah lelaki yang dikatakan baik oleh Maysha. Aku benci dia !

. . . . .

Selepas waktu sekolah, aku berjumpa dengan Naeyang, Jo Kwon dan Jo Minwoo. Aku mengucapkan selamat tinggal. Tetapi, sepanjang waktu persekolahan, aku langsung tidak menegur Jo Minwoo akibat kecewa dengannya. Kemudian, Lee Junho datang padaku dan mengajak aku pergi. Setelah kami beredar dari situ, Jo Minwoo, Jo Kwon dan Naeyang berbual tentang aku dan Lee Junjo.

Naeyang : Wahh, bestnya Mia. Dapat dating lepas sekolah.

Jo Kwon : Tulah, saya selalu mimpi nak bawak girlfriend saya sendiri pergi tengok wayang.

Jo Minwoo : Humphh ! Saya tak percayakan dia. Saya rasa macam dia ada niat lain.

Naeyang : Minwoo, sudahlah tu. Awak ni terlalu berlebihan la. Biarlah Mia bahagia sikit.

Jo Minwoo : Ahh, saya mintak maaf. Saya kena ikut diorang. Saya tak sedap hati. Jo Kwon, kau nak ikut tak?

Jo Kwon : Minwoo, dah la tu. Jangan la kacau diorang.

Jo Minwoo : Kalau kau taknak ikut, sukahati kau. Naeyang, saya pergi dulu.


Bersambung...

Labels:



From your Royal Princess Eiramelyna.